Translate

søndag den 15. november 2015

Koh Chang -ændrede planer

Vi ankom til vores resort ved syvtiden om aftenen og blev taget imod af stedets ejer -en tysk ung fyr. Han fortalte at han ejede stedet og vi bare skulle sige til hvis vi ønskede frokost eller aftensmad. Han viste os værelset og beklagede at der ikke var lys udenfor på terrassen, men det ville blive skiftet dagen efter.
Da vi kom ind på værelset var det slet ikke gjort klar til os. Ingen dyne og pudebetræk på sengene og kun et håndklæde. Vi gik op i restauranten for at spise. Udvalget var meget begrænset, og da vi endelig havde bestemt os for en ret havde de den ikke. Vi påtalte den manglende klargøring af værelset. Han beklagede og lovede at der kom styr på det så snart hende i køkkenet var færdig med at lave mad - han havde kun en ansat. Vi fik vores mad og gik derefter til værelset. Det var ikke blevet klart endnu så vi satte os til at spille kort. Kl halv ti var Cirkeline så træt at hun bare skulle i seng, så vi gik op til ham igen. Han beklagede dybt og foreslog at vi tog og sov i værelset ved siden af som var gjort klar. Og sådan blev det.

Vores meget øde resort

Næste dag var vi i poolen hele formiddagen. Dejlig lækker pool lige ud til stranden. Stranden var dog en stenstrand så vi måtte bade i sandaler.
Cirkeline i klippespring

Lækker pool lige ved stranden

Det begyndte efterhånden at gå op for os at vi var havnet det helt forkerte sted. Da vi bookede havde vi glemt at se på beliggenheden. Og vi kunne nu se at vores resort stort set var det eneste på hele nordøstsiden af øen. Der var stort set ingen gæster og ejeren var for det meste ude at køre med enten turister der skulle på tur eller ude og handle og kokkepigen var også hende der gjorde rent så det var ikke så nemt at få frokost. Heldigvis var der på den anden side af vejen en lille bod hvor vi kunne købe kopnudler vi spiste til frokost.
Da vi havde spist mødte vi et fransk par som i to timer havde ledt efter ejeren så de kunne få frokost. Det endte med at de var ovre i den lille bod og købe chips til frokost.

Som det måske kan fornemmes var vi efterhånden godt trætte af at vi havde booket 4 nætter på dette sted, og vi trængte til at se noget andet så vi ville tage en taxa over på den anden side af øen for at spise og få en drink på en hyggelig bar. Vi gik ud til vejen for at håbe på at en taxa kom forbi. Da den kom ville den have en svimlende høj sum for at tage os med. Vi var helt i chok over den pris så vi afslog og gik over i den lille bod for at spørge om det normalt var så dyrt. Og det var her alvoren for alvor gik op for os. Det var prisen, og det skyldtes at der på nordspidsen af øen er en stor bjergkæde der skal passeres. Og når vi kom derover var prisen den tredobbelte for at blive kørt tilbage efter mørkets frembrud, hvis det da overhovedet ville lykkes, som de sagde.

Godt slukøret bestemte vi os for at gå lidt ned af vejen for at se efter en restaurant eller bar. Men da vi havde gået en halv time uden at se andet end et par huse og en benzintank måtte vi vende om så vi kunne nå hjem inden der blev mørkt.

Tilbage på resortet blev beslutningen taget om at vi bare måtte væk, hurtigst muligt, så vi fik booket et nyt resort på den rigtige side af øen til den næstkommende formiddag.

Ejeren tog det heldigvis fint. Vi havde ikke betalt endnu, men havde booket 4 nætter, men han opkrævede heldigvis kun for de to nætter vi havde været der. (Og lyset på vores terrasse var endnu ikke lavet)